18 Mayıs 2019 Cumartesi

DÜŞ
Sanırım düş gördüm, Kraliçe Elizabeth çırılçıplak amuda kalkmış, iki ayağı alabildiğine açık, ortasında minicik bir ormanlık gibi duruyor Venüs tepesi, oda ne, içinden dumanlar çıkıyor sandım, oysa yukardan artarda bir şeyler düşüyor, hepsi hırpani, yoksul, milyonlarca kimsesiz, aç susuz nesneler, karmakarışık, bulutlu negro, siyahi şeyler, çığlıklar atarak Kraliçe'nin acımasız gökadasına doğru hızla yuvarlanıyorlar, geldikleri yere doğru...
Aaa!.. Kraliçe'nin ağzı alabildiğine açık, yoksullar değirmenden geçmiş, öğütülmüş gibi, Kraliçe'nin ağzından, şangırtılar içinde, Pennyler halinde dökülüyorlar!.. Çok enteresan, bu kan ve et yığınları nasıl paraya dönüşüyorlar, Afrika'dan, Yeni Zelanda'ya, Cebelitarık'tan Falkland'a, Hellespont'dan, Mançurya'ya, Hong Kong'dan, Hindistan'a...
Kraliçe diyor ki, çalıştıracaksın, neyi diyorum, beynini diyor, nasıl diyorum, silahla, savaşla, kırbaçla, taçla, asayla, İncil'le, kanla, gözyaşıyla diyor!..
Dünyada barbarlığın kaynağı, paranın krallığı senin elinde mi diyorum, aramızda kalsın diye bir reverans yapıyor, her şeyini görüyor sakinleşiyorum!..
Sonra Banksy geliyor yanıma, gözbağcı Banksy!..
 Bu düşü sen çizmiş olmalısın diyorum!..
O kadar yürekli olduğumu düşünmüyorum diyor!.. 
 Vicdan demeliydin ama diyorum?..
Sanırım sende şark kurnazlığı var diyor!..
Yüreksiz Banksy'yi, Kraliçe'nin yanına götürüyorum, gene reverans yapıyor ve Kraliçe'nin her yerini film şeridi gibi görüyoruz.
Banksy'e bunu çizmelisin diyorum, talanı, gözyaşını, barbarlığı, Penny'yi, Kraliçe'nin her şeyini!..
Yüreksizim ben diye yineliyor, ama Kraliçe'ninkinin bu kadar büyük olacağını bilemezdim, bir düş olmalı bu diyor!
Yukardan, amuda kalkmış Kraliçe'nin Venüs tepesine, açlar, kimsesizler, mazlum insanlık, negrolar, çığlıklar içinde düşüyor, aşağıdan şangırtılar içinde Pennyler dökülüyor!..
Banksy, Kraliçe'nin şeyi 'Banka' gibi diyor!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder