18 Mayıs 2019 Cumartesi

TANRI
Her şeyi, her eylemi, her sözü, Tanrı'ma şükürler olsun diye bağlayanlar, Tanrı sizi, sözlerinizi, eylemlerinizi hep bu biçimde bağlayıp, yineleyesiniz diye yaratmış olamaz, şükretmekten vazgeçin. Tanrı sizden acaba başka ne duyabilirim diye yarattı sizi, yinelemelerle ölüp gidesiniz diye değil. O sizden usun almayacağı, bilincin kavrayamayacağı ne varsa duymak istiyor ve bir gün yeni bir evren kurmaya kalkışırsa eğer, sizin sınırsız yanlışlarınız ve olağanüstü yetenek...lerinizden yararlanmak istemesinin nedeni bu olacaktır!..
'Bazı şeyleri çok düşündüğüm için doğallaşıyor ve herkesçe bilinen bir nen gibi gelebiliyor artık bana ve bu konuda yazmak garip geiyor artık benim için, örneğin güzellik, yalınlık, som ve soft olan; nasıl piramit yükseldikçe inceliyor ve doruk noktada sıfırlanıyorsa, som düşüncede böyle, tanrıyı güzellik ve estetiğin doruğu ve piramidin uç noktasında, saltık hiçliğin, erişilmez güzelliğin doğumu gibi görüyorum artık ben. 
(Yamaçta diz çöküyor işte Akropol, kırlarda sümbül, göklerde güneş.)
Saltık yalınlık, piramit gibidir geniş tabanın gücü ve görkemi dorukta sıfırlanır ve som olana dönüşür, bu hiçliğe benzer ve zümrüt-ü anka, salt güzellik artık erişilemez bir hiçliktir. Bu yüzden tanrının ne olduğunu bilmiyorum ama ne olmadığını biliyorum ben.'
TANRI Her şeyi, her eylemi, her sözü, Tanrı'ma şükürler olsun diye bağlayanlar; Tanrı sizi, sözlerinizi, eylemlerinizi hep bu biçimde bağlayıp, yineleyesiniz diye yaratmış olamaz, şükretmekten vazgeçin. Tanrı sizden acaba başka ne duyabilirim diye yarattı sizi, yinelemelerle ölüp gidesiniz diye değil. O sizden usun almayacağı, bilincin kavrayamayacağı ne varsa duymak istiyor ve bir gün yeni bir evren kurmaya kalkışırsa eğer, sizin sınırsız günahlarınız ve olağanüstü yeteneklerinizden yararlanmak istiyor. Gerçekten şükretmek istiyorsanız eğer, ona yardımlarınızı esirgemeyin!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder